Podstawowe zasady, które dotyczą użytkowania sprzętu pływającego z silnikami na morzu.

Wiele osób marzy o tym, żeby sterować łodzią lub jachtem. Dzięki temu można zaplanować bardzo interesujące wczasy nad morzem lub przy innych akwenach wodnych. Polskie prawo wyraźnie wykazuje, kto ma możliwość prowadzić takie łodzie. W przypadku, jeśli pragnie się otrzymać takie upoważnienia, potrzeba zgłosić się na szkolenie, a potem pomyślnie zdać egzamin. Po egzaminie otrzymuje się patent sternika i można kierować jednostkami pływającymi.

przekrój - ćwiczenia

Autor: LUDWIK BOEHM
Źródło: http://www.flickr.com

Lecz jeżeli jednak ktoś chciałby pływać z większymi silnikami, to konieczne będzie zrobienie w takim celu odpowiednich uprawnień, to znaczy sternika motorowodnego. sternik motorowodny pływać może na jednostkach o dowolnej mocy na wodach śródlądowych, a także w pewnych sytuacjach na wodach morskich. Ponieważ policja wodna zwraca coraz większą uwagę na posiadanie patentów, to przez zakupem szybkiej łodzi czy wodnego skutera warto taki patent mimo wszystko. szkolenia motorowodne (wartościowe informacje pod tym adresem) zrobić można w praktycznie każdej większej miejscowości, sporo ich jest także organizowanych w okresie letnim, w czasie obozów trwających kilkanaście dni.

W dalszej kolejności, mając już patent sternik motorowodny możemy wyrabiać kolejne rodzaje uprawnień: motorowodny sternik morski, kapitan motorowodny oraz mechanik motorowodny. Poza tym można zdobyć licencję na holowanie narciarza albo innych obiektów pływających. Kursy motorowodne to wyśmienita okazja dla osób kochających wodne przygody i wyzwania. To doskonałe rozwiązanie także dla tych, którzy posiadają już uprawnienia w zakresie ratownictwa, a chcieliby poszerzyć swoje umiejętności. W sytuacji sterownika motorowodnego pasje nie trudno przekłuć na pieniądze, tym bardziej, że koszt samego kursu wynosi poniżej 1000zł. Reszta to już kwestia prawdziwej pasji, a zarobki same przyjdą.

Zobacz opłacalną ofertę na !

zakres każdego kursu wchodzi przede wszystkim duża ilość teorii, zaczynając od budowy silników i łodzi, a kończąc na znakach które obowiązują na szlakach wodnych.

Przydatny tekst? Jeśli tak uważasz, sprawdź towarzyszące porady na rozważany temat – bez marudzenia kliknij tu, więcej zobaczysz w linku.

Drugą część takich kursów będzie stanowić manewrowanie łodzią. Przeciętnie one trwają dwie lub trzy godziny i w czasie nich ćwiczy się wszystko, co niezbędne będzie przyszłemu sternikowi na łodzi.