Prowadzisz swój sklep w sieci? Sprawdź, jak zaoszczędzić na kosztach wysyłki!

tania przesyłka kurierska
Jeśli prowadzisz własny sklep w sieci, wówczas bez wątpienia wiesz już znakomicie, iż powinieneś szukać możliwości zaoszczędzenia praktycznie wszędzie tam, gdzie się da. Zwykle istotną sklepów w internecie jest to, że nie oferuje się towarów z opcją odbioru osobistego, lecz z wysyłką – czy wiesz już, w jaki konkretnie sposób możesz zaoszczędzić właśnie na kosztach wysyłki?

tania przesyłka kurierska
Autor: Carl Malamud
Źródło: http://www.flickr.com

Porównaj ceny!
Zazwyczaj sądzi się, że wysyłka kurierem jest sporo droższa od przesyłki za pośrednictwem operatora pocztowego. Najczęściej bez wątpienia jest to prawda, jednakże wiele zależy od tego, jakie konkretnie towary masz do sprzedania w swoim sklepie. Jeśli są to towary wielkogabarytowe lub wrażliwe, takie jak na przykład wyroby szklane, wtedy oczywiście firma kurierska będzie lepszym pomysłem. Przesyłka mniej pewnym pośrednikiem zazwyczaj wiązałaby się w takich przypadkach z dużą liczbą uszkodzeń i licznymi reklamacjami, a co za tym idzie – zmarnowanymi pieniędzmi. Dodatkowo przy porównaniu cen w przypadku wysyłki naprawdę dużej ilości rzeczy może okazać się, iż firma kurierska jest w stanie zaoferować Ci naprawdę ciekawe rabaty.

Jak wybrać kuriera?
Jeśli chcesz naprawdę oszczędzić na kosztach przesyłek, wtedy zdecydowanie musisz wybrać jedną markę kurierską i zawrzeć z nią umowę na wyłączność – wtedy będziesz miał możliwość negocjowania cen za wysyłkę. Pamiętaj, aby wysłać zapytania wstępne do wszelkich firm kurierskich – tani kurier, który proponuje dobre ceny dla klientów indywidualnych, może mieć gorszą ofertę dla firm i na odwrót. Dlatego właściwie to, który tani kurier będzie właśnie Twoim kurierem, z pewnością zleży w dużej mierze od Twoich możliwości negocjacyjnych. Jeżeli uda Ci się zawrzeć korzystną umowę, wtedy bez wątpliwości będziesz zadowolony.

Oferuj różne możliwości wysyłki
Nawet jeśli uda Ci się zawrzeć korzystną umowę z firmą kurierską, nie powinieneś zapomnieć o proponowaniu swoim klientom także innych opcji wysyłki. Z pewnych względów mogą oni przecież nie chcieć skorzystać z usług firmy kurierskiej, więc z pewnością powinieneś dać im kilka opcji do wyboru. Oczywiście można promować jedną z nich jako najlepszą, jednakże na pewno musisz pozostawić swoim klientom pewien wybór.