Z jakich powodów każdy kto jeździ na rowerze powinien posiadać jakąś pompkę, opis pompek ręcznych i serwisowych.

Jedną z podstawowych spraw w czasie używania roweru jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w kołach. Tym sposobem nie tylko można będzie wygodniej jeździć, lecz również nie będzie ryzyka uszkodzenia dętki czy opony. Spora ilość rowerzystów nie pamięta o regularnym sprawdzaniu stanu ciśnienia, a potem marudzą na to, że mają scentrowane koła czy nawet przecięte dętki.

Przeciętna ręczna pompka nie poradzi sobie z tym na pewno, dlatego też w takich sytuacjach zdecydowanie lepiej się sprawdzi jakaś markowa pompka serwisowa, umożliwiająca napompowanie każdego koła.

sklep - rzut

Pompki ręczne mają duże zalety, lecz pompowanie nimi nie należy do najwygodniejszych, a dodatkowo przy ich pomocy może być trudno uzyskać duże ciśnienia. Z tego też powodu wielu posiadaczy rowerów, zwłaszcza takich, którzy lubią przy nich coś samemu robić, decyduje się na zakup nieco większej pompki. Często wybierana jest pompka podłogowa (przeczytaj szczegóły), jest ona dużo większa od ręcznej i pompowanie nią jest dużo bardziej wygodne.

Jeżeli prezentowane w tym wpisie omówienie bardzo Cię ekscytuje, to zalecam to źródło – ono jest równie emocjonujące, jak tekst, który właśnie czytasz.

Nie trzeba klękać czy się schylać, a po prostu montuje się końcówkę na wentylu i w wyprostowanej pozycji szybko i sprawnie pompuje wszystkie koła. Większość odmian takich pompek jest wyposażona również w manometr, bardzo się on przydaje, jeżeli chce się dokładnie wiedzieć, jakie się ma ciśnienie w kołach. Wielu posiadaczom rowerów zupełnie wystarczy do pompowania kół również typowa pompka samochodowa.

Podczas jazdy z niewielką ilością powietrza w oponach mogą się one przeciąć, jeżeli więc nie będzie się chciało zaprowadzać roweru kilka kilometrów to należy o tym nie zapominać. Dodatkowo niedokładnie dopompowane opony mają znacznie większe opory, z tego też powodu po prostu ciężej się na rowerze jeździ. Ciśnienie należy sprawdzać przez każdym wyjazdem, i jeżeli go będzie za mało, to należy koło dopompować. Posiadacze najbardziej popularnych wentyli samochodowych mogą to zrobić na każdej stacji benzynowej, jednak i tak warto zastanowić się nad zakupem jakiejś pompki. Najtańsze egzemplarze zakupić już można za kilkanaście złotych i przeciętnemu rowerzyście w zupełności one wystarczą.

Nie wystarcza Ci ten krótki artykuł zamieszczony na tej stronie? Nie martw się i sprawdź więcej filtr dpf czyszczenie tutaj, znajdziesz tam podobne informacje.

Dodatkową ich zaletą jest również to, że da się je przymocować do roweru i bez przerwy mieć przy sobie (zobacz więcej).

Zwykła pompka ręczna raczej by sobie z tym nie poradziła, dlatego też w takich przypadkach zdecydowanie lepiej się sprawdzi jakaś markowa pompka serwisowa, która umożliwi napompowanie każdego koła.